МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ СТУДЕНТІВ: СВЯТКУЮЧИ – НАВЧАЄМОСЯ
17 листопада у нашій країні відзначається подвійне свято в ознаменування суспільної місії та освітньо-наукового ресурсу студентства. День студента в Україні в цю дату було запроваджено указом президента ще в 1999 році, щоб долучитися до святкування Міжнародного дня студентів, заснованого у 1941 році за ініціативою студентських організацій Чехословаччини, Англії й Уельсу, щоб вшанувати пам’ять чеських студентів, які 17 листопада 1939 року віддали свої життя у боротьбі за свободу Батьківщини, та ствердити студентську солідарність у захисті загальнолюдських цінностей.
Цей збіг державного і світового вимірів відзначення конструктивної соціокультурної ролі студентства спонукає до того, щоб у святковій атмосфері, що твориться мозаїкою вражень сьогодення та очікувань майбуття зосередитися на визначенні шляхів здобуття якісної вищої освіти, які окреслюються при співвіднесенні українських освітніх традицій і новацій із традиційними академічними концепціями та світовими навчальними трендами.
Тож першокурсники групи 163-23-1 та четвертокурсники групи 131-20-1 разом із доцентами кафедри іноземних мов Власенко Наталією Іванівною і Суїмою Іриною Павлівною вирішили виявити загальні та відмінні риси систем вищої освіти Великої Британії, Сполучених Штатів Америки й України і з’ясувати можливості використання ефективного освітнього інструментарію, виробленого в інших країнах, для підвищення якості власного навчання.
Експерти-юніори переглянули та проаналізували низку презентацій провідних британських, американських та українських вишів, зокрема, – Оксфордського університету, Кембриджського університету, Гарвардського університету і Національного технічного університету «Дніпровська політехніка».
У взаємодії з викладачами студенти сформували уявлення про спектр освітніх реалій сучасності та опанували їх англомовні назви.
У процесі обговорення характеристик освітньо-наукових флагманів Великої Британії, Сполучених Штатів Америки й України було встановлено, що базові принципи організації вищої освіти в цих країнах є спільними - структура бакалавр – магістр – доктор філософії та система кредитів, можливість побудови індивідуальних освітніх траєкторій, але пріоритети їх конструювання, істотно різняться. Так, у найавторитетніших британських університетах домінує тьюторський супровід, в американських вишах надаються головна та додаткова спеціалізації при кількісній перевазі самостійної роботи над аудиторною і широкому застосуванні case study, а в українських закладах вищої освіти визначається перелік обов’язкових компонентів освітньої програми.
Учасники обговорення дійшли висновку, що освітньо-наукова платформа сучасної України дозволяє сполучати фундаментальність професійної підготовки, властиву концепціям освітньої діяльності, запровадженим українськими закладами вищої освіти, із арсеналом оновлення формату самостійної роботи, сформованим у вишах США, та тими формами співпраці із кураторами, які наснажуються принципами тьюторства, ствердженими найстарішими університетами Британії.